”Patria este înlăuntrul nostru şi o ducem cu noi peste ţări şi mări şi, numai cand suntem în singurătate ne trec fiori amintindu-ne de unde ne-am rupt şi nu găsim mangîaere decît în răstrişte şi în lacrimi. Patria nu e pămantul pe care trăim din întamplare, ci e pămantul plămădit cu sangele şi întărit cu oasele înaintaşilor noştri.”

sâmbătă, 7 mai 2011

Constantin Brancusi

Constantin Brancusi este considerat de multi ca fiind cel mai important sculptor al secolului XX. Figura centrala in miscarea artistica moderna si un pionier al abstractizarii, el este considerat parintele sculpturii moderne.

”Lumea poate fi mântuită prin artă.”

”Lumea poate fi salvată prin artă. Artistul face, în fond, jucării pentru oamenii mari.”

”Când nu mai suntem copii, suntem deja morţi.”

”Aş vrea ca lucrările mele să se ridice în parcuri şi grădini publice, să se joace copiii peste ele, cum s-ar fi jucat peste pietre şi monumente născute din pământ, nimeni să nu ştie ce sunt şi cine le-a făcut - dar toată lumea să simtă necesitatea şi prietenia lor, ca ceva ce face parte din sufletul Naturii.”

”Eu nu dau niciodată prima lovitură până când piatra nu mi-a spus ceea ce trebuie să îi fac. Aştept până când imaginea interioară s-a format bine în mintea mea. Câteodată durează săptămâni întregi până când piatra îmi vorbeşte. Trebuie să privesc foarte atent înlăuntrul ei. Nu mă uit la vreo aparenţă. Mă depărtez cât mai mult posibil de aparenţe.”

”Eu am făcut piatra să cânte pentru Omenire.”

Brâncuși i-a marturisit preotului care l-a impartasit ca moare "cu inima tristă pentru că nu mă pot întoarce în țara mea" ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu