”Patria este înlăuntrul nostru şi o ducem cu noi peste ţări şi mări şi, numai cand suntem în singurătate ne trec fiori amintindu-ne de unde ne-am rupt şi nu găsim mangîaere decît în răstrişte şi în lacrimi. Patria nu e pămantul pe care trăim din întamplare, ci e pămantul plămădit cu sangele şi întărit cu oasele înaintaşilor noştri.”

sâmbătă, 7 mai 2011

Octavian Paler

Scriitor, jurnalist și editorialist român, comentator al fenomenelor politice și culturale românești.

Iata cateva poezii si citate : ”Avem timp”

”Avem timp pentru toate./Sa dormim, sa alergam in dreapta si-n stanga,
sa regretam c-am gresit si sa gresim din nou/sa-i judecam pe altii si sa ne absolvim pe noi insine,
avem timp sa citim si sa scriem/sa corectam ce-am scris, sa regretam ce-am scris,
avem timp sa facem proiecte si sa nu le respectam/avem timp sa ne facem iluzii si sa rascolim prin cenusa lor mai tarziu.
Avem timp pentru ambitii si boli/sa invinovatim destinul si amanuntele,
avem timp sa privim norii, reclamele sau un accident oarecare,
avem timp sa ne-alungam intrebarile, sa amanam raspunsurile,
avem timp sa sfaramam un vis si sa-l reinventam
avem timp sa ne facem prieteni, sa-i pierdem,
avem timp sa primim lectii si sa le uitam dupa-aceea,
avem timp sa primim daruri si sa nu le-ntelegem.
Avem timp pentru toate.
Nu e timp doar pentru putina tandrete.
Cand sa facem si asta – murim.”
---------------------------------------------------------------------

Pasul absent

Doar un pas ne desparte.
Nu ştiu dacă pasul absent/ e al meu/sau al tău.
Tu stai pe un mal al lui/eu pe altul/şi între noi curge noaptea.
Ca să ajungem atât de aproape/ca să rămânem atât de departe
doar un pas ne desparte/şi între noi curge noaptea continuu/prin pasul absent.

------------------------------------------------------------------------

Pentru mine, România nu e doar o ţară. E un destin.

Eu îmi iubesc țara, dar din iubirea mea face parte și disperarea mea de a vedea ce trăim și cum trăim.

Tortură, ma­sacre, ruguri. Iată istoria! Un trecut de noapte şi sânge. Trebuie să căutăm lumina în viitor!

Undeva spre limita disperării, eu am găsit totdeauna speranţa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu