”Patria este înlăuntrul nostru şi o ducem cu noi peste ţări şi mări şi, numai cand suntem în singurătate ne trec fiori amintindu-ne de unde ne-am rupt şi nu găsim mangîaere decît în răstrişte şi în lacrimi. Patria nu e pămantul pe care trăim din întamplare, ci e pămantul plămădit cu sangele şi întărit cu oasele înaintaşilor noştri.”

miercuri, 4 mai 2011

Tudor Gheorghe

”Jurnalul Naţional: Nu prea sunteţi difuzat la radio.

Tudor Gheorghe: Aşa e. Cică n-am target. Habar n-au ei că targetul meu e România!... Dar nu numai că nu mă difuzează. Niciodată statul român, Ministerul Culturii sau vreo altă instituţie guvernamentală nu m-a trimis în străinătate, să reprezint România. Eu am fost CHEMAT, nu trimis. Am cîntat în Europa, Canada, Statele Unite. Genul pe care îl fac nu-l face absolut nimeni. Mi s-a spus că reprezint muzica folk, etno, dar n-are nici o legătură. Nimeni n-a înţeles că Tudor Gheorghe nu este decât un tălmăcitor al versului românesc."
----------------------------------------------------------------
"De fiecare dată când îl ascult - și asta se întâmplă des - Tudor Gheorghe îmi confirmă bănuiala că poezia românească - populară și cultă - poate mișca munții. (...) Problema mea, inhalând prin toți porii melodia ființei sale, este cum să-mi stăpânesc o lacrima de dragoste, admirație și mândrie că poate exista acest fenomen pe care, vorba lui Grigore Vieru, îmi e mai ușor să-l pup." (Marin Sorescu - 1988)

"Face muzică populară pe genul trubadurului. E o formă aparte! Nu poţi să-l pui pe Tudor Gheorghe alături de cântăreţii de muzică populară. El este altceva. A fost criticat că la chitară cântă lucruri simple, că n-a evoluat. Eu spun că bine a făcut! Dacă s-ar fi perfecţionat, s-ar fi stricat. N-ar mai fi existat acea naturaleţe care te atrage la el. Menestrelul, trubadurul, recitatorul Tudor Gheorghe¦ Ce frumos sună!", socoteşte Vasile Menzel.

”Scriu cu toată răspunderea că de la Maria Tănase nu am avut o personalitate mai puternică în ce privește comorile noastre folclorice ca acest tânăr și neîntrecut actor din Craiova." (Eugen Barbu - 1971)







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu